Samhandling gir suksess
Vi har sterkt søkelys på problemet med belastning, og det er avgjørende for suksessen at metoden til Ytir er basert på samhandling mellom ledelse, ansatte og helsepersonell. Oppfølgingsplanen og appen er enkel i bruk og lite tidkrevende for alle parter.
Siden dette er en pilot, har vi dessuten fått sjansen til å påvirke en del funksjoner. Vi har i denne prosjektfasen hatt tett dialog med gründeren Asle Jonny og prosjektleder Frode Nybø, som Ytir har leid inn fra CC Nybø Konsult.
Tradisjonelt sett har folk blitt sykemeldt ved muskel- og skjelettplager, og som bedrift har vi hatt liten kontakt med helsevesen og den sykemeldte.
Med dette systemet er det dialog hele veien, og sammen kan vi bidra til en bedre arbeidshverdag.
Oppfølgingsplanen og samhandlingen virker dessuten positivt på arbeidsmiljøet, og kolleger får mer forståelse for at den det gjelder får tilpasset sin arbeidshverdag.